مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 14:202023-11-25دانش

ثبت اختراع دهانشویه ضدباکتری گیاهی ایرانی در آمریکا


عضو هیأت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان دهانشویه ضدباکتری گیاهی-دارویی را در اداره ثبت اختراعات آمریکا ثبت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سعید میرزایی عضو هیأت علمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: دهانشویه ضدباکتری گیاهی-دارویی بر پایه عصاره گیاه شاخ بزی ساخته شده و برای پیشگیری و درمان بیمارهای دهان و دندان قابل استفاده است.

عصاره به کار رفته در این محصول برای نخستین بار در دنیا مورد بررسی و استفاده قرار گرفت و در سیستم پتنت آمریکا USPTO، مشهورترین سیستم ثبت اختراع در جهان ثبت شد.

عضو هیأت علمی گروه پژوهشی بیوتکنولوژی پژوهشکده علوم محیطی پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی دانشگاه با نام بردن از  استرپتوکوک موتانس (Streptococcus mutans) به عنوان اولین و مهم ترین میکروارگانیسم موجود در پلاک که در همه سطوح دهان دیده می شود و در شروع پوسیدگی مینای دندان پیشتاز است، افزود: انترکوک فکالیس (Enterococcus faecalis) نیز یکی دیگر از میکروارگانیسم های فلور طبیعی دهان  (normal flora of the oral cavity) است که باعث عفونت و پوسیدگی دندان می شود و با سایر بیمارهای دهان مرتبط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع دهانشویه ضدباکتری گیاهی ایرانی در آمریکا

ثبت اختراع دهانشویه ضدباکتری گیاهی ایرانی در آمریکا