مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 15:202023-12-06سياسي

برای پرینت سه بعدی، مرکز ملی راه اندازی می شود


دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در نشست خبری امروز از اقدامات این ستاد برای پرینت سه بعدی در آینده نزدیک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، امروز 15 آذرماه، نشست خبری ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته برگزار شد و ساختمان معاونت علمی و فناوری میزبان صادق صادق زاده، دبیر ستاد و جمعی از اصحاب و اهالی رسانه بود.

این ستاد یکی از 8 ستاد معاونت علمی با موضوع توسعه فناوری است.

صادرات ماده خام و واردات ماده ارزشمند دبیر ستاد فناوری های مواد و ساخت پیشرفته با اشاره به حوزه های فعالیت این ستاد، بیان داشت: دو حوزه موضوعی اصلی که فعالیت های ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته را در بر می گیرد، کاهش خام فروشی و ارتقای کیفیت مواد در زندگی مردم یا صنایع است.

او با اشاره به خام فروشی قابل توجه در کشور اظهار کرد: براساس آمار مرکز پژوهش ها، ایران در سال 1401، 122 میلیون تن کالا به ارزش 53 میلیارد دلار صادر کرده و 37 میلیون تن کالا به ارزش 59 میلیارد دلار وارد کرده است.

این یعنی تقریبا 30 درصد صادرات ما به صورت ماده خام است که به کشورهای دیگر صادر می شود و پس از تبدیل به کالای با ارزش افزوده بالا به کشور برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای پرینت سه بعدی، مرکز ملی راه اندازی می شود

برای پرینت سه بعدی، مرکز ملی راه اندازی می شود