مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 18:152023-12-07سياسي

ایران در جایگاه پنجم ثبت آثار ناملموس جهان قرار گرفت


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تبریک ثبت سه اثر تذهیب، جشن سده و افطار در فهرست میراث ناملموس جهانی گفت: دولت مردمی در حوزه ثبت جهانی میراث ناملموس کارنامه درخشانی دارد و رتبه پنجم در ثبت جهانی میراث ناملموس را داراست.

- ایسنا/البرز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تبریک ثبت سه اثر تذهیب، جشن سده و افطار در فهرست میراث ناملموس جهانی گفت: دولت مردمی در حوزه ثبت جهانی میراث ناملموس کارنامه درخشانی دارد و رتبه پنجم در ثبت جهانی میراث ناملموس را داراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه 16 آذر در حاشیه سفر به استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 15 آذر روزی فراموش نشدنی در تاریخ میراث فرهنگی ناملموس کشور است که در اجلاس هجدهم یونسکو و با کمک کارشناسان و همراهی کشورهای همسایه سه اثر در موضوع افطاری، تذهیب و جشن سده در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

ضرغامی افزود: با احتساب این سه مورد آمار ثبت جهانی ناملموس به 24 مورد ارتقا یافت و ایران از مقام ششم به مقام پنجم جهان در تعداد آثار ثبت شده در فهرست میراث ناملموس جهانی دست یافت.

او با اشاره به اینکه دولت مردمی در حوزه ثبت جهانی میراث ناملموس کارنامه درخشانی دارد، گفت: ایران در یک سال گذشته دارای مقام هفتم بود و سال گذشته چهار اثر به صورت یکجا ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در جایگاه پنجم ثبت آثار ناملموس جهان قرار گرفت

ایران در جایگاه پنجم ثبت آثار ناملموس جهان قرار گرفت