مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 16:302023-12-07سياسي

تعامل ایران و روسیه و تاثیر آن بر ثبات و امنیت منطقه


سفیر ایران در مسکو در تشریح اهمیت سفر آیت الله رییسی به مسکو گفت که در میانه تحولات پرشتاب بین المللی، تعامل ایران و روسیه مقابل سیاست یکجانبه گرایی آمریکا و غرب، - به گزارش  خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رییس جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی امروز (پنجشنبه) 16 آذر ماه و در پاسخ به دعوت رییس جمهور فدراسیون روسیه ولادیمیر پوتین و در دومین سفرش به مسکو، به روسیه رفت.

  سفری که تمهیدات نهایی آن در دیدار این هفته (سه شنبه 14 آذر ماه) وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان با همتای روسش سرگیی لاوروف صورت گرفت.

آنچنانکه امیرعبداللهیان در دیدار دوجانبه روز سه شنبه 14 آذر ماه با لاوروف در مسکو با بیان اینکه از دیپلماسی سران ایران و روسیه همواره سود برده ایم، گفت: امیدواریم که دیدار مجدد سران 2 کشور در زمانی که در مورد آن توافق خواهیم کرد، انجام شود.

    آیت الله رییسی صبح امروز در فرودگاه مهرآباد تهران هدف از این سفر را رایزنی درباره مسائل حساس جاری منطقه و در راستای گسترش روابط ایران و روسیه در حوزه های مختلف برشمرد و نگاه دو کشور نسبت به صلح و ثبات در منطقه، مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای و مبارزه با یکجانبه گرایی را مشترک خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل ایران و روسیه و تاثیر آن بر ثبات و امنیت منطقه

تعامل ایران و روسیه و تاثیر آن بر ثبات و امنیت منطقه