مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 15:452023-12-03سياسي

بخشی از شوری خاک در کشور انسان ساز است


سرپرست دفتر امور خاک معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با تأکید بر اینکه سیاست ها و خط مشی ها به سمتی رود که خاک حفظ شود، گفت: از 165 میلیون هکتار اراضی کشور تنها 18.

- ایسنا/همدان سرپرست دفتر امور خاک معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با تأکید بر اینکه سیاست ها و خط مشی ها به سمتی رود که خاک حفظ شود، گفت: از 165 میلیون هکتار اراضی کشور تنها 18.

5 میلیون هکتار اراضی باغی و زراعی است.

ناصر دوات گر یکشنبه 12 آذر در هفتمین همایش استانی گرامیداشت روز خاک، با بیان اینکه هر ساله در راستای گرامیداشت روز جهانی خاک در کشورهای مختلف مراسم برگزار می شود، تصریح کرد: کشاورزان با مقوله آب و خاک بسیار آشنا هستند اما معمولاً بحث آب مشهود و محسوس است در حالی که موضوع خاک خیلی محسوس نیست.

سرپرست دفتر امور خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کارکردهای متنوع خاک، یادآور شد: می توان به نقش خاک در کاهش آلودگی آب یا تغییر اقلیم اشاره کرد.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه سیاست ها و خط مشی ها به سمتی رود که خاک سالم باشد، گفت: از 165 میلیون هکتار اراضی کشور تنها 18.

5 میلیون هکتار اراضی باغی و زارعی است که از این میزان نیز پنج میلیون هکتار خاک کلاس یک و دو به عبارتی حاصلخیز است که اغلب در استان های شمالی و غربی مترکز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشی از شوری خاک در کشور انسان ساز است

بخشی از شوری خاک در کشور انسان ساز است