مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 10:152023-11-28بين الملل

گفت وگوی بلینکن با علی اف و پاشینیان درباره روند صلح


طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن دوشنبه در تماس تلفنی با رییس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان از تلاش ها برای دستیابی به توافق صلح پایدار بین این دو کشور حمایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن دوشنبه در تماس های تلفنی جداگانه با رییس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان درباره تلاش ها برای رسیدن به توافق صلح بین دو کشور گفت وگو کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی ، بلینکن در گفت وگو با رییس جمهور جمهوری آذربایجان الهام علی اف، از تعهد وی به انعقاد توافق صلح پایدار بین آذربایجان و ارمنستان استقبال کرد .

  به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متیو میلر، بلینکن در این تماس به نکات نگران کننده اخیر در روابط واشنگتن و باکو اشاره کرد و همچنین درباره فرصت ها برای تقویت همکاری، بخصوص درباره روند صلح و اهمیت تعامل در سطح بالا گفت وگو کرد.

  بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در تماس با نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان درباره حمایت آمریکا از تلاش ها برای دستیابی به توافق صلح پایدار و باعزت بین باکو و ایروان گفت وگو کرد.

  طبق بیانیه میلر، وزیر خارجه آمریکا بر حمایت مستمر ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان تاکید و تلاش ها برای افزایش همکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی بلینکن با علی اف و پاشینیان درباره روند صلح

گفت وگوی بلینکن با علی اف و پاشینیان درباره روند صلح