مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 13:302023-12-11اقتصادي

چرا توسعه تبادلات پولی_ بانکی دوجانبه با کشورهای منطقه حیاتی است؟


بانک مرکزی در چند ماه اخیر در جهت دلار زدایی حرکت کرده است، راهکار بانک مرکزی ایجاد تبادل های پولی دوجانبه برای کاهش حجم مبادلات تجاری دلار است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: بانک مرکزی در چند ماه اخیر در جهت دلار زدایی حرکت کرده است، راهکار بانک مرکزی ایجاد تبادل های پولی دوجانبه برای کاهش حجم مبادلات تجاری دلار است.

روابط پولی دوجانبه با عمان محمدرضا فرزین در دیدار وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان بر توسعه روابط پولی با عمان تاکید کرد.

به گفته فرزین، برگزاری نشست های تخصصی و فنی هیات های بانکی و اقتصادی دو طرف باید بستری برای افزایش حجم مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری شود چراکه افق جدیدی در مناسبات ایران و عمان طی چند سال گذشته گشوده شده است و از این ظرفیت می توان در توسعه مناسبات دوجانبه بانکی استفاده کرد.

توسعه روابط پولی بانکی ایران با کشورهای منطقه می تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد، جالب است بدانید در 8 ماه اول سال 41 درصد بر مبادلات تجاری ایران و عمان افزوده شده است.

توسعه روابط نفتی و حضور سرمایه گذاران عمانی در بخش گاز کشور می تواند این صنعت را بسیار بزرگ تر از امروز کرده و منجر به ارزآوری و افزایش ثروت عمومی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا توسعه تبادلات پولی_ بانکی دوجانبه با کشورهای منطقه حیاتی است؟

چرا توسعه تبادلات پولی_ بانکی دوجانبه با کشورهای منطقه حیاتی است؟