مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 17:552023-12-21سياسي

علم حرکت دهنده و دین و اخلاق جهت دهنده هستند


رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه انقلاب اسلامی به علم هویت داد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه توانسته اساتید و حوزویان را پیوند دهد و برای دانشگاه ها تعیین مسیر و هدف گذاری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جلسه وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: زمانی علم طبیعت، علم پایه، علم سلامت و علم دینی در یک مجموعه قرار داشت و برای علم آموزان تدریس می شود، وحدت به دلیل ورود دانشگاه به ایران در هنگام تسلیم شدن محض در مقابل تمدن غرب مطرح می شود.

وی افزود: مطالعات کشورهای خارجی نشان داده که نسبت بین باورهای اعتقادی و علوم آکادمیک برعکس است، هرچه تحصیلات در علوم دانشگاهی افزایش یابد باورهای مذهبی فرد کاهش می یابد که انقلاب اسلامی در حقیقت یک نه گفتن بزرگ به این سیطره غرب بود.

رستمی خاطرنشان کرد: امام راحل وحدت حوزه و دانشگاه را مسئله اصلی می دانستند و همواره بر توجه به مراکز علمی و دانشگاه تاکید می کنند چرا که این مراکز متخصصان و مدیران آینده کشور را تربیت خواهند کرد.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: یکی از آرمان ها مطابق با بیانات رهبری، تشکیل دانشگاه اسلامی بود و تشکیل این مرکز جزو مسائل روی دست نظام مانده است، علم نقش حرکت دهنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم حرکت دهنده و دین و اخلاق جهت دهنده هستند

علم حرکت دهنده و دین و اخلاق جهت دهنده هستند