دبیر شورای فرهنگ عمومی: چیستی حقیقت را رسانه ها تعیین می کننددر بحث جنگ خلیج فارس و کتابی که بعدها به همین نام منتشر شد، سی ان ان بود که واقعیت را به تصویر کشید و این مقوله مصداق این است که رسانه حقیقت را تعیین و ارائه می دهد. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزای فارس، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در چهارمین رویداد ملی سواد فضای مجازی با تحسین فعالیت های رسانه ای مردم پایه، نقش و جهت دهی علمی، مبتنی بر اندیشه های دینی را تاثیر گذار دانست. امامی بیان داشت: مفهوم پساحقیقت به واسطه اتفاقاتی تعریف شد که در نیمه قرن بیستم ایجاد شد و مفهوم واقعیت رسانه ای به طور جدی این بود که رسانه صرفا واقعیت را توصیف کند اما امروز خود واقعیت را رسانه می سازد و سرعت تحول فناوری های اجتماعی باعث می شود استقلال وجود حقیقت از بین رفته و در دست رسانه قرار گیرد. بازتاب حقیقت در دست رسانه هاست وی با بیان اهمیت و نقش رسانه در عصر جدید، تصریح کرد: در بحث جنگ خلیج فارس و کتابی که بعدها به همین نام منتشر شد، سی ان ان بود که واقعیت را به تصویر کشید و این مقوله مصداق این است که رسانه حقیقت را تعیین و ارائه می دهد. عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به گستردگی مخاطبان در فضای مجازی، تشریح کرد: پساحقیقت متاثر از مخاطب بوده چرا که در این عصر معنای صداقت و حقیقت نزد مردم دنیا، تا حدی تحت تاثیر رسانه برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |