مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 15:002023-12-13دانش

سهم ایران در عرصه علم افزایش داشته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مخبر دزفولی،رییس فرهنگستان علوم در همایش ملی «حکمرانی در عرصه علم، فناوری و نوآوری» که صبح امروز، - رییس فرهنگستان علوم درباره سهم ایران در عرصه علم گفت: در دوران جنگ، سهم ایران از میزان تولید علم معادل سه صدم درصد بود که از این منظر با عراق در یک جایگاه جهانی قرار داشتیم.

پس از دهه هفتاد، برای نخستین بار در نظام رتبه بندی های علمی قرار گرفتیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مخبر دزفولی،رییس فرهنگستان علوم در همایش ملی حکمرانی در عرصه علم، فناوری و نوآوری که صبح امروز، چهارشنبه 22 آذر در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی که بخواهیم کاری را آغاز کنیم، باید 3 موضوع شناسایی ظرفیت ها ، روندشناسی همراه با استفاده از تجربیات و طراحی آینده مطلوب را در کانون توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه انجام هر کاری مستلزم توجه به دو مولفه شناسایی ظرفیت منبع پایه و شناسایی ظرفیت دانش پایه است، افزود: اگر بخواهیم کشوری موفق باشیم باید به ظرفیت دانش پایه توجه کنیم.

یونسکو در سال 2015 گزارشی منتشر کرد که در این گزارش آمده ایران به این موضوع پی برده است که از ظرفیت منبع پایه به سمت دانش پایه حرکت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایران در عرصه علم افزایش داشته است

سهم ایران در عرصه علم افزایش داشته است