مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-06بين الملل

رییس سابق ناتو از اتحادیه اروپا خواست تا با چین مقابله کند


دبیر کل اسبق ائتلاف نظامی ناتو ادعا کرد، اتحادیه اروپا باید پیشگیری از تشدید تنش نظامی از سوی چین بر سر تایوان را یک اولویت برای خود تعیین کند.

- دبیر کل اسبق ائتلاف نظامی ناتو ادعا کرد، اتحادیه اروپا باید پیشگیری از تشدید تنش نظامی از سوی چین بر سر تایوان را یک اولویت برای خود تعیین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آندرس فوگ راسموسن که در بازه 2009 تا 2014 دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو بوده و در این مدت مداخله فاجعه بار این ائتلاف در لیبی را رهبری کرد، با انتشار مقاله ای در فایننشال تایمز مدعی شد، واشنگتن این که خطر را که جزیره تایوان تحت کنترل پکن قرار بگیرد، درک می کند اما نمی توانیم همین حرف را درباره اروپا بزنیم.

راسموسن اظهار کرد، برخی از رهبران اتحادیه اروپا همچون اینگرید سیمونایت، نخست وزیر لیتوانی یا پتر پاول، رییس جمهوری چک حمایت خود را از دموکراسی تایوان نشان داده اند اما به گفته راسموسن، برخی از دیگر رهبران اروپایی همچون امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه کمک چندانی به آن نکرده اند.

دبیرکل اسبق ناتو به صحبت های ماکرون در ماه آوریل با این مضمون که ناتو نباید در بحران هایی که به خودش تعلق ندارد درگیر شود اشاره کرده و از این اظهارات انتقاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سابق ناتو از اتحادیه اروپا خواست تا با چین مقابله کند

رییس سابق ناتو از اتحادیه اروپا خواست تا با چین مقابله کند