مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 15:402023-12-09سياسي

با گواهینامه ایرانی در چند کشور می توان رانندگی کرد؟


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی جزییاتی از گواهینامه دو زبانه رانندگی بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ تسنیم نوشت: نهم آبان ماه امسال بود که سردار سید کمال هادیانفر از دو زبانه شدن گواهینامه ‎های رانندگی خبر داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور این نکته را هم بیان کرد که گواهینامه دو زبانه تنها برای متقاضیانی که قصد رفتن به کشورهای خارجی و رانندگی در آن کشورها را دارند صادر می شود و اینگونه نیست که گواهینامه تمام افراد دو زبانه باشد.

اکنون سردار هادیانفر جزییات این طرح را بیان و اظهار کرد: براساس کنوانسیون ژنو گواهینامه رانندگی، رانندگی با گواهینامه کشورمان در 72 کشور دیگر معتبر است و می شود رانندگی کرد، همچنین در حال رایزنی و پیگیری در مورد پذیرش گواهینامه در 13 کشور دیگر هستیم.

وی افزود: در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا برای متقاضیان گواهینامه دو زبانه صادر کنیم تا افراد با کمک این گواهینامه به راحتی بتوانند در سایر کشورها نیز رانندگی کنند.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه گرفتن گواهینامه رانندگی دو زبانه اجباری نیست، بیان کرد: تا چند هفته دیگر نسخه نهایی گواهینامه های دو زبانه آماده چاپ می شود (در حال حاضر طرح های مختلفی برای انتخاب نهایی طراحی شده است) و افرادی که متقاضی هستند می توانند از طریق سایت راهور 120 برای اخذ ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با گواهینامه ایرانی در چند کشور می توان رانندگی کرد؟

با گواهینامه ایرانی در چند کشور می توان رانندگی کرد؟