مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 15:552023-11-27سياسي

تاریخ دقیق شروع و پایان دهه فاطمیه سال 1402


ایام فاطمیه، نام روز هایی است که دوستداران اهل بیت (علیهم السّلام) به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، عزاداری می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، به دلیل اختلاف روایات در تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و معتبر دانستن دو نقل تاریخی از سوی علمای شیعه، شیعیان ایام فاطمیه را در دو نوبت مختلف گرامی داشته و در این ایام به یاد مصائب دخت نبی اکرم (سلام الله علیها) و مظلومیت همسر ایشان حضرت علی (علیه السّلام)، در مجالسی به ذکر فضائل و مصائب، برترین بانوی اسلام و اولین شهید راه ولایت، پرداخته و از دشمنان اهل بیت،  تبری می جویند.

شهادت حضرت زهرا حضرت زهرا (سلام الله علیها)، کامل ترین و برترین بانوی عالم است که به عنوان دختر، همسر و مادر معصوم، با القاب و کنیه هایی همچون سیده نساء عالم، ام الائمه، ام ابیها، طاهره، صدیقه کبری و .

شناخته می شوند.

پس از رحلت پدر بزرگوارشان و مظلومیت همسر و غصب حق شان، در اثر هجوم برخی از افراد سرشناش و جراحت پیکر اطهرشان به شهادت رسیدند  و بنابر وصیت خویش شبانه و به صورت پنهانی دفن گردیدند؛ به طوری که محل قبر شریفش هنوز نامعلوم است.

یکی از مناسبت های مذهبی مهم در بین شیعیان جهان، برپایی مراسماتی در ایام سالگرد شهادت آن بانوی مقدس است که به ایام فاطمیه مشهور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ دقیق شروع و پایان دهه فاطمیه سال 1402

تاریخ دقیق شروع و پایان دهه فاطمیه سال 1402