مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 18:352023-11-23اجتماعي

آسمان خلخال، میزبان ابرهای کندویی + عکس


همزمان بافصل پاییز آسمان شهر خلخال، جنوبی ترین شهر استان اردبیل میزبان ابرهای کندویی، عدسی و صدفی بود که زیبایی خاصی به آسمان این شهر داده و غروبی دل انگیز را در این شهر به ارمغان آورد.

- غلامرضا گلمرادی، رییس اداره هواشناسی و مرکز سینوپتیک شهرستان خلخال در گفت وگو با خبرنگار فارس در خلخال با اشاره به آسمان صاف و زیبایی آبی دل انگیز پاییز خلخال اظهار کرد: از ظهر امروز آسمان خلخال، جنوبی ترین شهر استان میزبان ابرهای کندویی، عدسی و  صدفی است.

وی در خصوص تشکیل این ابرها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات گفت: شهرستان خلخال به لحاظ ارتفاع بیش از 2000 متر از سطح دریا و قرارگیری در کوهستان در کنار دومین و سومین قله بلند استان عجم و آق داغ بعد از کوه سبلان اردبیل تشکیل این ابرها در آسمان خلخال غیر منتظره نیست.

  رییس اداره هواشناسی شهرستان خلخال ادامه داد: به لحاظ ارتفاع خاص این شهرستان امروز شاهد این زیبایی بی نظیر در آسمان خلخال بودیم که  از ظهر امروز در تمام آسمان خلخال در شرقی ترین قسمت تا شمالی ترین قسمت  این ابرها ساعاتی در منظر دید بود.

گلمرادی بیان کرد: ابرهایی که امروز در آسمان خلخال شاهد آن بودیم از نوع ابرهای (Lenticular) یا  آلتوکومولوس نوع 4 بودند که به اشکال مختلفی از جمله عدسی، صدف، کندویی و غیره دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمان خلخال، میزبان ابرهای کندویی + عکس

آسمان خلخال، میزبان ابرهای کندویی + عکس