مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 11:002023-12-18سياسي

هنر رضوی می تواند بنیانگذار تقویت هنر اسلامی در جهان اسلام باشد


دبیر اجرایی کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی گفت: هنر رضوی، مسئله جامع و کاملی است که می تواند بنیان گذار تقویت هنر اسلامی نه تنها در ایران که در جهان اسلام باشد.

- دبیر اجرایی کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی: هنر رضوی می تواند بنیانگذار تقویت هنر اسلامی در جهان اسلام باشد ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی گفت: هنر رضوی، مسئله جامع و کاملی است که می تواند بنیان گذار تقویت هنر اسلامی نه تنها در ایران که در جهان اسلام باشد.

محمدجواد استادی در گفت وگو با ایسنا در خصوص دومین کنگره بین المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با عنوان مکتب هنر رضوی اظهار کرد: حدود یک سال و نیم گذشته ایده ای با این هدف مطرح کردم که چگونه می توانیم مفاهیم ذهنی و انتزاعی را به فرم های قابل تعین و ملموس برای مخاطب تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: در هنر دینی این مسئله جدی است که ما چگونه می توانیم مفاهیم دینی را که ذهنی و انتزاعی هستند با زبان هنر به قالب ها و آثاری که عینیت پیدا کنند و برای مخاطب ملموس باشند، تبدیل کنیم تا طیف های مختلف مخاطب زمانی که در معرض این آثار قرار می گیرند معنای اصلی دینی را دریافت کنند و نیز تاثیر بپذیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر رضوی می تواند بنیانگذار تقویت هنر اسلامی در جهان اسلام باشد

هنر رضوی می تواند بنیانگذار تقویت هنر اسلامی در جهان اسلام باشد