مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 08:252023-12-18اقتصادي

هدر رفت سالانه میلیاردها مترمترمکعب آب باران در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک گفت: به هدر رفت سالانه میلیاردها مترمکعب آب از طریق رودخانه های فصلی مناطق مختلف جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و خواستار تسریع در ساخت بندسارها، - ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک گفت: به هدر رفت سالانه میلیاردها مترمکعب آب از طریق رودخانه های فصلی مناطق مختلف جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و خواستار تسریع در ساخت بندسارها، اجرای هوتگ، مطالعه احداث سد بر روی رودخانه فصلی از سوی وزارت نیرو شد.

قاضی در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: استحصال سیلاب برای انجام کشاورزی سنتی در زمان های قدیم در بسیاری از مناطق خشک و نیمه خشک ایران رواج داشته که درک عمیق زیستمندان آن بوم ناحیه های کم آب و بی آب را از اهمیت آب در استمرار زندگی شان نشان می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک گفت: کشاورزان پس از آبگیری بندسار با کشت محصولاتی نظیر ماش، ذرت علوفه ای و صیفی جات، ضمن تولید محصولات کشاورزی، بخش عمده ای از علوفه تازه دام های خود را تأمین می کنند.

وی بیان کرد: ساخت بند سار متکی به دانش بومی است که با ایجاد شغل و درآمد کافی نقش مهمی در ماندگاری روستاییان در روستا را دارد.

قاضی گفت: کشت آبی در شهرستان کنارک پنج هزار هکتار و کشت دیم 20 هزار هکتار است که بیشتر به کشت علوفه دام به ویژه سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدر رفت سالانه میلیاردها مترمترمکعب آب باران در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان

هدر رفت سالانه میلیاردها مترمترمکعب آب باران در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان