مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 19:152023-12-11اقتصادي

راه حل نخبگان برای رفع ناترازی شبکه بانکی کشور


اقتصاد ایران با 3 چالش کاهش ظرفیت های تولیدی به واسطه کاهش سرمایه گذاری جدید و فرسوده شدن سرمایه گذاری های گذشته، تورم بالا و پرنوسان و در نهایت نابرابری در توزیع بهره مندی اقتصادی و فاصله طبقاتی مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از ناترازی های مهم در اقتصاد ایران که در همایش اقتصاد ایران نیز به طور ویژه مورد بحث و نظر میان نخبگان و سیاستگذاران قرار گرفت به ناترازی در نظام بانکی مرتبط است که در این گزارش به ابعاد آن می پردازیم.

اقتصاد ایران در حال حاضر با سه چالش کاهش ظرفیت های تولیدی به واسطه کاهش سرمایه گذاری جدید و فرسوده شدن سرمایه گذاری های گذشته، تورم بالا و پرنوسان و در نهایت با نابرابری در توزیع بهره مندی های اقتصادی و به عبارت دیگر فاصله طبقاتی مواجه است.

البته این سه چالش خود نیز بر یکدیگر اثر دارند، همگی معلول عواملی دیگر هستند.

نظام بانکی (بانک مرکزی و شبکه بانکی) یکی از زیرنظام های اقتصادی کشور است که از گذشته تا حال سهم قابل توجهی بر اقتصاد کشور و به طور خاص چالشهای فوق داشته است.

نظام بانکی از یکسو بازیگر اصلی در تعیین سیاستهای پولی و ارزی است و از سوی دیگر بخش عمده تامین مالی اقتصاد کشور از مسیر آن می گذرد و به واسطه اهمیت و اثرگذاری آنهاست که نظام بانکی جزء منشأهای مشکلات اقتصادی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل نخبگان برای رفع ناترازی شبکه بانکی کشور

راه حل نخبگان برای رفع ناترازی شبکه بانکی کشور