مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 12:502023-11-29اجتماعي

تعداد آهوهای میاندشت به بالاترین آمار در 50 سال اخیر رسید


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم از رشد بی نظیر جمعیت آهوها در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم در سومین سال پیاپی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم از رشد بی نظیر جمعیت آهوها در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم در سومین سال پیاپی خبر داد.

احمد صفرزاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نتایج سرشماری پاییزه پستانداران شاخص در پناهگاه حیات وحش میاندشت نشان می دهد جمعیت آهوها نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد رشد داشته و تعداد آنها در بالاترین آمار در 50 سال اخیر است.

وی افزود: جمعیت حیات وحش میاندشت در سه سال اخیر رشد فزاینده ای گرفته است که در طول تاریخ حفاظت، به این تعداد نرسیده بود.

صفرزاده ادامه داد: پشتکار و تلاش محیط بانان میاندشت، حمایت های مادی و معنوی مسؤولان و طبیعت دوستان امروز به نتیجه رسیده و سبب شده است، زیستگاه گونه نادر یوزپلنگ آسیایی به لحاظ طعمه و گونه حمایت شده آهو در وضعیت مطلوبی باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم اظهار کرد: منطقه ای که در اواسط دهه 80 زمزمه های خروج آن از فهرست مناطق حفاظت شده به گوش می رسید، امروز در صدر بهترین زیستگاه های آهوی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد آهوهای میاندشت به بالاترین آمار در 50 سال اخیر رسید

تعداد آهوهای میاندشت به بالاترین آمار در 50 سال اخیر رسید