مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-18سياسي

نقش آفرینی زنان در ایجاد صلح اجتماعی


دبیر کمیته زنان و کودکان انجمن علمی مطالعات صلح انجمن ایران به ایفای نقش بانوان در تحقق صلح اجتماعی تاکید کرد.

- ندا حاجی وثوق، دبیر کمیته زنان و کودکان انجمن علمی مطالعات صلح انجمن ایران، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه انجمن علمی مطالعات صلح ایران زیر نظر وزارت علوم فعال است، گفت: این انجمن 10 کمیته فعال دارد که یکی از این کمیته ها به مبحث زنان و صلح می پردازد.

وی بیان کرد سعی ما در انجمن بر این است که مفهوم صلح را در اجتماع ساری و جاری کنیم و هر یک از کمیته ها بنا به موضوع تخصص خود ارتباط موضوع را با صلح برقرار و به جامعه مخاطب در قالب نشست ها، کارگاه های آموزشی، همایش و .

منتقل می کنند.

این مقام مسؤول به نقش آفرینی زنان در حوزه صلح اشاره داشت و یادآور شد: سعی داریم یادآور شویم که زنان چگونه در صلح به ویژه در ابعاد صلح مثبت موثر هستند.

در ادامه او به تببین اهداف صلح مثبت پرداخت و بیان کرد: هر چند صلح به معنای فقدان مخاصمه یکی از دغدغه های بشر در طول قرون متمادی بوده است؛ اما با دگرگونی اشکال زیست انسانی، امروزه مفهوم جدیدی از صلح که بر رعایت موازین انسانی و فقدان خشونت در سطوح خردتر تاکید دارد و از آن به صلح مثبت یاد می شود، از جایگاه ویژه ای در مطالعات اجتماعی و به ویژه حوزه مطالعات زنان برخوردار شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آفرینی زنان در ایجاد صلح اجتماعی

نقش آفرینی زنان در ایجاد صلح اجتماعی