مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 15:052023-12-18بين الملل

اِمکان وتو شورای امنیت را به ناجورترین وصله بین المللِ امروز بدل کرده است


اقدام آمریکایی ها در وتوی قطعنامه آتش بس فوری در نوار غزه و بازنگاه داشتن جاده کشتار در اراضی اشغالی، بار دیگر ضرورت دگرگونی امکان وتو در شورای امنیت سازمان ملل را مورد توجه جهانیان قرار داده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: کمتر از دو هفته از اقدام آمریکا در شکست تلاش های دیپلماتیک در سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در غزه می گذرد و بر اثرِ آن، شمار قربانیان یورش صهیونیست ها به این منطقه به 20 هزار نفر نزدیک می شود.

در نشست عصر جمعه هشتم دسامبر (هفدهم آذرماه) به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که از 15 عضو شورای امنیت 13 عضو رای موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رای مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رای ممتنع دادند.

امارات متحده عربی پیش نویس قطعنامه کوتاهی را به شورا ارائه داده بود که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه و از حمایت کشورهای عربی و اسلامی برخوردار بود.

قطعنامه پیشنهادی تنها با کارشکنی آمریکا به تصویب شورای امنیت نرسید تا بار دیگر مساله امکان وتو کشورهایی چون آمریکا و تبعات آن یعنی کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی مرکز توجه میلیون ها نفر قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اِمکان وتو شورای امنیت را به ناجورترین وصله بین المللِ امروز بدل کرده است

اِمکان وتو شورای امنیت را به ناجورترین وصله بین المللِ امروز بدل کرده است