مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 09:302023-12-12سياسي

ضربه فنی


چرا رقص و آواز پیرمرد رشتی با آن صدای خش دار و لهجه شمالی گوشه خیابان درحالی که جمعی از مردم، دورش را گرفته بودند و با او همنوا شده بودند، پربازدید شد؟ چه چیزی در این رقص و آواز محلی جذاب بود مگر؟ معنی اشعارش یا پایین و بالا پریدن و چرخ زدن پیرمرد رشتی؟ .

- چرا رقص و آواز پیرمرد رشتی با آن صدای خش دار و لهجه شمالی گوشه خیابان درحالی که جمعی از مردم، دورش را گرفته بودند و با او همنوا شده بودند، پربازدید شد؟ چه چیزی در این رقص و آواز محلی جذاب بود مگر؟ معنی اشعارش یا پایین و بالا پریدن و چرخ زدن پیرمرد رشتی؟ مردم چه معنایی می فهمند از این واقعه، چه جذابیتی در آن می بینند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی مهدیان؛ استاد حوزه و دانشگاه در یادداشتی در صفحه اول روزنامه همشهری نوشت: همه چیز در این صحنه چند دقیقه ای یک معنایی دارد؛ این معنا را به سادگی می توان درک کرد و این معناست که با همه سادگی اش هماورد می طلبد.

این معنا چیست؟ این معنا بروز و ظهور نشاط و امیدی است که در دل این مردم نمی میرد؛ شادی ای که در اوج سختی ها مرد و زن ایرانی احساسش می کنند؛ نه چون باهوش نیستند و نمی دانند، نه، می فهمند و می دانند خیلی چیزها را.

اینها مثل انسان غربی مست نمی کنند و عقل را تعطیل نمی کنند تا شاد باشند و درد را فراموش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه فنی

ضربه فنی