مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 19:452023-12-08اقتصادي

آبگیری و بهره برداری از سد شوریجه سال 1403 آغاز می شود


با توجه به ظرفیت آوردهای سیلابی مخزن سد شوریجه و نیاز شدید شهرستان های مشهد و سرخس به جبران کسری آب، این سد در نیمه اول سال آینده آبگیری و بهره برداری از آن آغاز می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی وزیر نیرو گفت: با توجه به ظرفیت آوردهای سیلابی مخزن سد شوریجه و نیاز شدید شهرستان های مشهد و سرخس به جبران کسری آب، این سد در نیمه اول سال آینده آبگیری و بهره برداری از آن آغاز می شود.

علی اکبر محرابیان 17 آذرماه در بازدید از کارگاه سد مخزنی شوریجه واقع در شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت سد شوریجه سرخس با رقم بیش از 12 هزار میلیارد ریال به طور کامل توسط دولت سیزدهم تأمین شده است.

وی با بیان اینکه اکنون مشاوران و پیمانکاران به صورت شبانه روزی و به سرعت در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: حوضه آبریز سد شوریجه به طور کامل در خراسان رضوی واقع شده که عدم وابستگی آن به منابع آب برون مرزی، ریسک تأمین آب مشهد و سرخس را کاهش خواهد داد.

وزیر نیرو بهره برداری از این سد برای مشهد و سرخس را حیاتی و فوری دانست و تصریح کرد: با بهره برداری از سد شوریجه نه تنها بروز خسارت ناشی از سیلاب های فصلی کاهش می یابد، بلکه امکان بهره مندی پایدار از رواناب هایی که از دسترس خارج می شد برای بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری و بهره برداری از سد شوریجه سال 1403 آغاز می شود

آبگیری و بهره برداری از سد شوریجه سال 1403 آغاز می شود