مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 10:252023-12-09سياسي

ساختمان های سبز تخفیف صدور پروانه می گیرند


رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری از احداث ساختمان های سبز حمایت می کند، گفت: مشوق هایی از جمله تخفیف در صدور پروانه را برای ساختمان های سبز در نظر گرفته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فریاد پرهیز، رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار داشت: معاونت شهرسازی و معماری و همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان لایحه حمایت از ساختمان ها و فضاهای شهری سازگار با محیط زیست را در سال 1400 تهیه کرد و پس از برگزاری جلسات متعدد با کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان، این لایحه تصویب شد.

وی با بیان اینکه این لایحه حاصل برگزاری جلساتی با متخصصان و اساتید مرتبط با حوزه ساختمان های سبز و پایدار است، افزود: در این لایحه شاخص های مختلفی ارائه شده است که آبگرمکن های خورشیدی، بام سبز، دیوار سبز، مدیریت آب باران، سرشیرهای کاهنده مصرف آب، مقررات ملی ساختمان، انرژی های برق، آب و گاز و پسماند از جمله آنهاست.

پرهیز ادامه داد: در این لایحه نظام ارزیابی و رتبه بندی ساختمان ها در چند رده تقسیم بندی شده است که بر این اساس ساختمان های درجه 2 باید30 درصد امتیاز شاخص ، ساختمان های درجه یک 50


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان های سبز تخفیف صدور پروانه می گیرند

ساختمان های سبز تخفیف صدور پروانه می گیرند