مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-11سياسي

گواهینامه صلاحیت برای معلمان الزام می شود


فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و سایر معلمان که از مسیر استخدام وارد آموزش و پرورش می شوند ملزم به دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی هستند.

- / افزایش سن بازنشستگی مشکل کمبود معلم را حل می کند؟   به گزاری خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری  فارس، نمایندگان مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه مصوب کردند که صلاحیت معلمان علاوه بر گزینش بدو خدمت در طول سال های فعالیت در قالب اعطای گواهینامه صلاحیت معلمی ارزیابی شود.

پیش از این و در سال 1400، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تدوین متن گواهینامه صلاحیت معلمی و تصویب آن در این شورا خبر داده و گفته بود: پیرو این متن، باید شیوه نامه اجرایی تهیه شود که معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی در حال انجام این کار است.

با این حال تا به امروز از درون آموزش و پرورش خبری از تدوین شیوه نامه اجرایی گواهینامه صلاحیت معلمی شنیده نمی شود و حالا قرار است با مصوبه برنامه هفتم توسعه، گواهینامه صلاحیت معلمی به یک مدرک الزامی برای احراز صلاحیت و شایستگی معلمان تبدیل شود که بدون آن اجازه ورود به کلاس درس  را نخواهند داشت.

بسیاری از صاحب نظران آموزش و پرورش بر این باورند که برای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس کشور نیاز است صلاحیت معلمان برای سه مرحله تعیین و سپس احراز شود، ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گواهینامه صلاحیت برای معلمان الزام می شود

گواهینامه صلاحیت برای معلمان الزام می شود