مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 13:152023-11-28اقتصادي

مخبر: طرحی جامع برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین شود


معاون اول رییس جمهور از وزارتخانه های نیرو و سازمان انرژی اتمی خواست تا با برگزاری جلساتی مشترک، طرحی جامع برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین کنند به نحوی که تمامی جوانب و ابعاد مختلف آن بر حسب نیازها و اولویت های کشور مشخص باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس ، دومین جلسه کارگروه توسعه نیروگاه های اتمی برای تولید 20 هزار مگاوات برق هسته ای به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و گزارشی از آغاز به کار ساخت واحدهای دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر در مهرماه سال جاری پس از 5 سال وقفه به ارزش 23 هزار و 800 میلیارد تومان ارائه شد.

محمد مخبر در این جلسه احداث نیروگاه های اتمی را گامی مهم و ضروری در جهت تامین برق پایدار کشور دانست و گفت: توسعه نیروگاه های هسته ای حرکتی در راستای رسیدن به ایران قوی است و همه دستگاه ها باید پشتیبانی های لازم را برای تحقق این برنامه انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه برق اتمی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، از مولفه های اقتدار کشور و مصداق بارز اثرگذاری توسعه صنعت هسته ای در ارتقا خدمت رسانی به مردم و تامین برق مورد نیاز کشور است.

  وی افزود: علاوه بر این احداث نیروگاه برق اتمی از جهت تامین سلامت، امنیت غذایی، امنیت دارویی، ارتقاء علمی در کشور دارای ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخبر: طرحی جامع برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین شود

مخبر: طرحی جامع برای احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین شود