مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:002023-12-10اقتصادي

مزارع در برابر آفت «قرنطینه ای برگخوار پاییزه» پایش شوند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ضرورت پایش مزارع شتوی این استان و گزارش مشاهده آفت «قرنطینه ای برگخوار پاییزه» خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، جاوید عباسی  در خصوص این خبر بیان کرد: این آفت، خطرناک و دامنه تغذیه ای گسترده ای دارد و می تواند به 357 میزبان گیاهی از جمله ذرت، گندم، سورگوم و پنبه خسارت وارد کند.

وی با اشاره به اینکه این آفت می تواند روزانه تا 100 کیلومتر پرواز و مناطق جدیدی را آلوده کند، اظهار کرد: با توجه به احتمال فعالیت و ایجاد خسارت در مزارع گندم و جو، کارشناسان جهاد کشاورزی و اعضاء شبکه مراقبت در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و مراکز خدمات کشاورزی نسبت به پایش مستمر مزارع شتوی اقدام می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مزارع ذرت شهرستان داراب نخستین منطقه مشاهده این آفت در استان فارس بود و دیگر شهرستان هایی که وجود آن را در مزارع ذرت گزارش دادند استهبان، فسا، جویم، لارستان و گراش بودند.

به گفته وی؛ تاکنون گزارشی مبنی بر مشاهده آفت قرنطینه ای برگخوار پاییزه در دیگر شهرستان های استان فارس اعلام نشده است.

عباسی، اقدامات مدیریتی در کنترل کرم برگخوار پاییزه را موفقیت آمیز دانست و افزود: در حال حاضر مزارع ذرت آلوده تحت کنترل هستند و خسارت اقتصادی به آنها وارد نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع در برابر آفت «قرنطینه ای برگخوار پاییزه» پایش شوند

مزارع در برابر آفت «قرنطینه ای برگخوار پاییزه» پایش شوند