مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 16:362023-12-16سياسي

«تک فرزندی» آسیب جدی به فرزند و خانواده می زند


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس به راهکار و استراتژی کاهش تک فرزندی در سطح جامعه پرداخت و اظهار کرد: دولت توجه ویژه ای به این موضوع دارد و  بسیاری از برنامه ها در مجلس تصویب و ابلاغ شده و خیلی برنامه ها در حال طراحی و پشتیبانی است و این موضوع حاکی از آن است که دولت این موضوع را چالش اساسی دیده و در صدد است با وضع قوانین خوبی که نیازسنجی شده و نظر متخصصان گرفته شده آن را برطرف کند.

نصیرزاده با اشاره به اینکه بخش دیگری از این موضوع به خانواده ها برمی گردد، ادامه داد: خانواده ها باید درک کنند که تک فرزندی می تواند آسیب های جدی به فرزند و خود پدرو مادر داشته باشد و به لحاظ رشد شخصیتی، روانی، جسمانی و مسائل دیگری که وجود دارد، روی فرزند تأثیرگذار است.

نصیرزاده اضافه کرد: خیلی از خانواده ها شرایطی درک کردند که تک فرزندی موجب می شود بهتر به مسافرت، کار و شغل شان برسند و اینها همه جزو مسائل ادراکی است که شاید صحت علمی نداشته باشد که ممکن است خانواده در چند سال بعد حتما پشیمان شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه اقدامات خوبی از طرف دولت باید انجام شود، خانواده ها باید داشتن چند فرزند را نیاز تلقی کنند و از آسیب هایی که ممکن است در آینده متوجه آنان باشد، جلوگیری کنند، خانواده از خواسته های خود کم ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تک فرزندی» آسیب جدی به فرزند و خانواده می زند

«تک فرزندی» آسیب جدی به فرزند و خانواده می زند