مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-04سياسي

سند چشم انداز 20 ساله نظام یک راهبرد ملی بود ولی دولت ها به آن عمل نکردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیرو های مسلح، ساعتی قبل در نخستین کنفرانس حکمرانی دانش مبنا؛ - استاد جغرافیای سیاسی گفت: کشورها باید سند راهبردی حداقل 20 ساله داشته باشند و با تربیت مدیرانی کارآمد و مؤمن که به خرد و دانایی مجهز هستند و وزرایی که دانایی دارند و کاربلد هستند، کشور به پیش برود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیرو های مسلح، ساعتی قبل در نخستین کنفرانس حکمرانی دانش مبنا؛ حکمرانی سرزمینی که در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، از دیدگاه جغرافیای سیاسی به حکمرانی سرزمینی پرداخت و گفت: در مطالعه بعد سیاسی فضا به دو بحث ایستایی و پویایی می پردازیم.

در ایستایی به مقوله هایی نظیر مدیریت سیاسی فضا، جغرافیای انتخابات، جغرافیای سیاسی شهرها، آمایش سرزمین، مدل های تقسیمات کشوری و … توجه می شود.

در مطالعه سیاسی فضا از منظر پویایی نیز به مقوله هایی نظیر محیط زیست، اقوام، انرژی، اقتصاد، امنیت و تغییر و تحولات فرهنگی و اجتماعی پرداخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند چشم انداز 20 ساله نظام یک راهبرد ملی بود ولی دولت ها به آن عمل نکردند

سند چشم انداز 20 ساله نظام یک راهبرد ملی بود ولی دولت ها به آن عمل نکردند