مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 15:502023-12-18پزشكي

1936 پیوند عضو در نیمه اول 1402/توزیع باکس های انتقال ارگان در کشور


معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در شش ماه اول سال 1402، در مجموع یک هزار و 936 پیوند عضو در کشور صورت گرفته، از تهیه باکس های انتقال ارگان و توزیع آن بین بخش های پیوند اعضا در سراسر کشور به منظور حفظ، - معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در شش ماه اول سال 1402، در مجموع یک هزار و 936 پیوند عضو در کشور صورت گرفته، از تهیه باکس های انتقال ارگان و توزیع آن بین بخش های پیوند اعضا در سراسر کشور به منظور حفظ، بقا و افزایش کیفیت اعضای پیوندی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید کریمی - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که اهدا عضو یک عمل نجات بخش و ارزشمند است، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و واحدهای فراهم آوری اعضا، میزان اهدا عضو به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: در شش ماه اول سال 1402، در مجموع یک هزار و 936 پیوند عضو صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد را شاهد بوده ایم.

فرایند انتقال عضو پیوندی یک فرآیند پیچیده و چند وجهی است که نیاز به همکاری و هماهنگی چندین سازمان دارد.

کریمی با بیان اینکه می توان فرایند انتقال عضو پیوندی را تسهیل کرده و به افزایش اهدای عضو کمک کرد، به همکاری و هماهنگی سازمان های مختلفی از جمله هوانیروز، سازمان اورژانس کشور، سازمان اور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1936 پیوند عضو در نیمه اول 1402/توزیع باکس های انتقال ارگان در کشور

1936 پیوند عضو در نیمه اول 1402/توزیع باکس های انتقال ارگان در کشور