مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 08:502023-11-25اقتصادي

میزان پر شدگی سد تهم 20 درصد است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه میزان بارندگی ها در استان طی سال آبی جاری حدود 23.

5 میلیمتر است، گفت: درصد پر شدگی سد تهم را 20 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران میزان بارندگی ها در استان را طی سال آبی جاری حدود 23.

5 میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه قبل حدود 28 درصد کاهش و نسبت به متوسط دوره آماری حدود 55 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه حجم آب موجود سد تهم 17 میلیون مترمکعب، گلابر 47 میلیون متر مکعب، کینه ورس حدود 5 میلیون متر مکعب و سد تالوار نیز حدود 120 میلیون متر مکعب است، ادامه داد: امیدواریم در فصل بارش برف این کسری ها جبران شود تا از خط بحران کم آبی عبور کنیم.

باقری درصد پرشدگی سد تهم را 20 درصد، سد گلابر 40 درصد، سد کینه ورس 26 درصد و سد تالوار نیز 86 درصد خواند و گفت: انتظار داریم کشاورزان و بهره برداران باتوجه به میزان آورد سدها، در مصرف بهینه آب نهایت تلاش خود را کرده و این شرکت را در تأمین آب پایدار یاری کنند.

وی با تشریح عملکرد طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان زنجان از ابتدای سال تاکنون گفت: 612 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پر و مسلوب المنفعه شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان پر شدگی سد تهم 20 درصد است

میزان پر شدگی سد تهم 20 درصد است