مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 08:352023-11-28اقتصادي

چند نرخی بودن ارز دلالان را زیاد صادرکنندگان را کم کرده است!


نائب رییس اتاق تبریز با انتقاد از چند نرخی بودن ارز در کشور گفت: حقیقت این است که این کار تنها به نفع دلالان بوده و شمار صادرکنندگان را کاهش داده و به نفع واردکنندگان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مسعود بنابیان امروز در  چهارمین جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز که با حضور سیدیوسف حسینی؛ رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز، جمعی از هیئت نمایندگان اتاق تبریز، نرگس باقری؛ مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، ناهید دشتدار؛ مدیر کل دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از فعالان اقتصادی استان  در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: همه کشورهای دنیا به دنبال مثبت کردن تراز تجاری خود هستند و صرفاً نمی شود به صادرات به عنوان یک راه حل برای نیل به این هدف تمرکز کرد.

مسعود بنابیان با انتقاد از چند نرخی بودن ارز در کشور گفت: اینکه ارز 50 هزار تومانی را به قیمت 37 هزار تومان به دولت بدهیم، منجر به بروز سوداگری می شود.

وی تصریح کرد: حقیقت این است که این کار تنها به نفع دلالان بوده و شمار صادرکنندگان را کاهش داده و به نفع واردکنندگان است.

نائب رییس اتاق تبریز خاطر نشان کرد: مشکل در برگشت ارز یا پیمان سپاری ارزی نیست، بلکه مشکل واقعی در تعیین قیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نرخی بودن ارز دلالان را زیاد صادرکنندگان را کم کرده است!

چند نرخی بودن ارز دلالان را زیاد صادرکنندگان را کم کرده است!