مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 16:552023-12-09فرهنگي

انتشار اشعار «شُکری هندی» توسط امیرحسین مدرس


«سفر در حباب» گزیده اشعار فارسیِ «شُکریِ هندی» شاعر ایرانی تبار مقیم هند است که با انتخاب، تدوین و تصحیح امیرحسین مدرس منتشر شده است.

- سفر در حباب گزیده اشعار فارسیِ شُکریِ هندی شاعر ایرانی تبار مقیم هند است که با انتخاب، تدوین و تصحیح امیرحسین مدرس منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در معرفی انتشارات نِـیـِـستان هنر از این کتاب آمده است: شُکری، شاعری ناشناخته از قرن دوازدهم قمری است که به فارسی و تُرکی می سروده و شگفتا که نام و نشانی از او در تذکره ها ثبت نشده و تا پیش از این نیز کسی او را معرفی و آثارش را بررسی و تصحیح و منتشر نکرده است.

مدرس (بازیگر، شاعر و نویسنده) در مقدمه این کتاب، سابقه زبان فارسی در شبه قاره را به اختصار بررسی کرده و سپس از لابه لای شعر شُکری به کشف نام و تبار و زندگی و باور و اندیشه او پرداخته است.

مدرس در بخشی از مقدمه، شعر شُکری را دورنگ نامیده؛ چرا که هم رنگ مایه و تلألؤِ طرزِ هندی در آن است، و هم دارای رنگ و رایحهٔ سبک عراقی است.

او همچنین نوشته: شاید شُکری در مقایسه با همروزگارانش شاعر برجسته و فوق العاده ای نباشد، اما شعرش از لطافت و حلاوت و دلپذیری و صفا بی بهره نیست .

بررسی اجمالیِ بیان و آرایه ها و اشاره به برخی از ابیات دلنشین و تأمل برانگیز شُکری نیز از جمله نکاتِ مقدمهٔ این کتاب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار اشعار «شُکری هندی» توسط امیرحسین مدرس

انتشار اشعار «شُکری هندی» توسط امیرحسین مدرس