مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 09:502023-11-22اقتصادي

قاچاق پیش چشم مردم!


کافی است دریک گردش روزانه، مسیرتان به یکی از راه های منتهی به خیابان های پررفت وآمدشهر بیفتد، بی شک چند بساطی فروش کتاب را در مسیر خود می بینید.

- فروش کتاب به صورت خیابانی دربرخی کشورهای جهان مشاهده می شود، ولی این گونه بساط ها به فروش کتاب های دست دوم و حتی اهدای آنها اختصاص دارد و معمولا برای حفظ محیط زیست و در اختیار قرار دادن کتاب به دیگر دوستداران آن.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جام جم نوشت: کسانی که کتاب های دست دوم دارند آنها را به دیگران عرضه می کنند، ولی در ایران، دستفروشی کتاب، مافیای خاص خود را دارد و اگرچه این کار قبلا هم رایج بود، به نظر می رسد در سال های اخیر تفاوت های عمده ای کرده است.

از کتاب های نایاب به فرارهای مالیاتی معمولا در گذشته این بساطی ها کتاب هایی را می فروختند که زیاد در دسترس نبودند.

مثلا مدت ها از چاپ شان گذشته بود، ناشرانش دیگر فعال نبودند یا در مواردی کتاب هایی را به فروش می رساندند که دیگر امکان انتشار نداشتند.

تعداد این کتابفروشان غیررسمی که مالیات نمی پرداختند نیز چندان زیاد نبود و به محدوده راسته خیابان انقلاب محدود می شد اما این وضعیت مدتی است که متفاوت شده.

دستفروشان کتاب در تمام سطح شهر و در بیشتر خیابان ها بساط خود را گسترده اند و در بساط آنها کتاب هایی دیده می شود که کپی یا بازتولید کتاب هایی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق پیش چشم مردم!

قاچاق پیش چشم مردم!