مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 14:352023-12-14دانش

اصلاح ژنتیکی ارقام کنجد ناشکوفا برای نخستین بار در کشور


عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز موفق به اصلاح ژنتیکی ارقام کنجد ناشکوفا ، برای نخستین بار در کشور شد.

- ایسنا/خوزستان عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز موفق به "اصلاح ژنتیکی ارقام کنجد ناشکوفا"، برای نخستین بار در کشور شد.

دکتر محمدرضا سیاه پوش عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز در این باره اظهار کرد: کنجد، یکی از قدیمی ترین گیاهان زراعی و احتمالا کهن ترین گیاه دانه روغنی جهان اسـت که به دلیل سهولت استخراج و پایداری زیاد روغن آن و همچنین نیاز بسیار کم به آب، یکـی از گیاهان مهم دانه روغنی در دنیا به ویژه در کشورهای مستقر در نواحی خشک و نیمه خشک کره زمین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به اینکه کنجد، با پیشینه 5000 ساله در ایران، ارزش تغذیه ای بالایی دارد و با 45 تا 63 درصد روغن و 19 تا 31 درصد پروتیین، منبع غذایی با کیفیت عالی است، بیان کرد: کنجد، به دلیل طعم مطبوع، ثبات و پایداری زیاد و اکسیده نشدن آن، به عنوان ملکه دانه های روغنی در جهان شناخته می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: دانه کنجد، بـه دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی سزامول، سزامین و سزامولین که منحصرا در روغن کنجد وجود دارند، ارزش غذایی بالایی داشته و از دوام خوبی برخوردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح ژنتیکی ارقام کنجد ناشکوفا برای نخستین بار در کشور

اصلاح ژنتیکی ارقام کنجد ناشکوفا برای نخستین بار در کشور