مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 21:402023-12-13اقتصادي

جزییات جدیدی از لغو روادید با 33 کشور


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ارائه توضیحات تکمیلی درباره لغو روادید ایران با 33 کشور گفت: امیدواریم این اقدام بی سابقه دستاوردهای مطلوبی در زمینه های مختلف فرهنگی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه گردشگری خبرگزاری فارس، علی اصغر شالبافیان،معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از سیاست­ های کشورها در نشان دادن عزم جدی برای افزایش تبادلات خارجی، جذب سرمایه گذاران خارجی و همچنین جذب گردشگران بیش­تر، اتخاذ سیاست درهای باز از طریق تسهیل روادید برای شهروندان و تجار سایر کشورها است.

یکی از شیوه ­های تسهیل روادید، موضوع لغو روادید یک طرفه با کشورهای منتخب است که می ­تواند به تحقق اهداف مدنظر کمک شایانی داشته باشد.

معاون گردشگری افزود: به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موضوع لغو روادید یک طرفه با کشورهای منتخب همسایه، حوزه تمدنی، اسلامی و دارای اقتصاد نوظهور در دستور کار دولت قرار گرفت.

این اقدام در راستای تکالیف قانونی مشخص شده در سند تحول و انتظار دولت سیزدهم به وزارتخانه متبوع و همچنین در راستای رویکردهای دولت به منظور بهبود تعاملات و همکاری ها با کشورهای همسایه، منطقه و سازمان های بین المللی همچون بریکس و شانگهای انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات جدیدی از لغو روادید با 33 کشور

جزییات جدیدی از لغو روادید با 33 کشور