مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 19:202023-12-18پزشكي

پویش ملی سلامت به عشایر خراسان شمالی رسید


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در این استان اعلام کرد: اجرای این طرح و غربالگری دیابت و فشار خون بالا به عشایر کوچنده در دورترین نقاط رسیده است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در این استان اعلام کرد: اجرای این طرح و غربالگری دیابت و فشار خون بالا به عشایر کوچنده در دورترین نقاط رسیده است.

دکتر محمدرضا اکبری با بیان اینکه تاکنون غربالگری 569 نفر از عشایر استان انجام شده است، گفت: با هدف دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت، تیم بهداشتی - درمانی، تیم سلامت مرکز جامع سلامت خرتوت در دهگردشی های حمزک و عشایر در حال اجرای طرح ملی پویش سلامت برای عشایر کوچنده کشور هستند.

وی اظهار کرد: 83 مرکز خدمات جامع سلامت و 373 پایگاه و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه، این خدمات را به صورت رایگان به تمام افراد بالای 18 سال ارائه می دهند.

او با اعلام آمادگی تمام واحدهای بهداشتی تحت پوشش دانشگاه، هدف از اجرای این پویش را شناسایی افراد مبتلا یا در معرض خطر بیماری دیابت و فشار خون بالا دانست و افزود: ارتقای سواد سلامت مردم و کاهش پیامدهای ناشی از این دو بیماری، نتیجه این پویش خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش ملی سلامت به عشایر خراسان شمالی رسید

پویش ملی سلامت به عشایر خراسان شمالی رسید