مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 09:102023-11-26پزشكي

هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نکنید


در طول شبانه روز ما سه وعده اصلی غذایی داریم که توصیه به حذف هیچ وعده غذایی نمی شود، چون حذف وعده های غذایی باعث کاهش سوخت و ساز و اختلال در متابولیسم بدن خواهد شد.

- ایسنا/البرز یک کارشناس تغذیه گفت: در طول شبانه روز ما سه وعده اصلی غذایی داریم که توصیه به حذف هیچ وعده غذایی نمی شود، چون حذف وعده های غذایی باعث کاهش سوخت و ساز و اختلال در متابولیسم بدن خواهد شد.

لعیا عرب در گفت و گو با ایسنا گفت: یکی از وعده های غذایی که ممکن است به دلایل تغییر سبک زندگی، مشغله و یا عادت های شخصی در زمان های نامنظم خورده شود و یا به تاخیر بیفتد، وعده شام است.

در تحقیقات مشخص شده که الگوی نامنظم تغذیه ای و خوردن شام در ساعت های پایانی شب می تواند افزایش وزن، چاقی، افزایش مقاومت به انسولین و افزایش کلسترول در خون را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس تغذیه در مرکز بهداشت شرق کرج ادامه داد: افرادی که دیرتر از زمان مناسب، شام می خورند، معمولاً دیرتر هم به خواب می روند.

این امر منجر به ایجاد تغییر در الگوی منظمی که بدن برای خواب نیاز دارد شده و یک چرخه متغیر از ساعت به خواب رفتن در برنامه و عادات فردی به وجود می آید.

این چرخه نامنظم باعث اختلال خواب در این افراد شده و می تواند عدم تمرکز و نداشتن انرژی لازم برای کارهای روزانه و حتی افسردگی و اضطراب را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نکنید

هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نکنید