مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 10:402023-11-28بين الملل

تاکید کارشناسان سازمان ملل بر تحقیقات پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه


کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات مستقل درباره جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت از سوی دو طرف از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمله جنبش مقاومت اسلامی حماس در هفتم اکتبر شدند.

- کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات مستقل درباره جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت از سوی دو طرف از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمله جنبش مقاومت اسلامی حماس در هفتم اکتبر شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، موریس تیدبال بینز ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه اعدام های غیرقانونی و آلیس جیل ادواردز ، گزارشگر ویژه حوزه شکنجه در بیانیه مشترکی بر نیاز به انجام تحقیقات سریع، شفاف و مستقل و مجازات تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: باید منابع، پشتیبانی و دسترسی لازم برای انجام تحقیقات سریع، جامع و بی طرف در مورد جنایاتی که گفته می شود دو طرف درگیر مرتکب شده اند، در اختیار بازرسان مستقل قرار بگیرد.

به گفته کارشناسان، وظیفه رسیدگی به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت از جمله هرگونه اعمال قتل عام غیرقانونی، شکنجه یا سایر حملات به کرامت انسانی یک تعهد قانونی اساسی است.

این اظهارات در چهارمین روز از آتش بس موقت بشردوستانه میان تل آویو-حماس بیان شد که طی آن ده ها اسیر بین رژیم صهیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید کارشناسان سازمان ملل بر تحقیقات پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

تاکید کارشناسان سازمان ملل بر تحقیقات پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه