مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-11اقتصادي

صرفه جویی 68 هزار میلیاردی در واردات تجهیزات صنعت نفت از محل «تولید بار اول»


عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حمایت از دانش بنیان ها و تولیدات بار اول زمینه را برای رشد اقتصادی و صنعتی در کشور فراهم می کند، گفت: صرفه جویی 68 هزار میلیارد تومانی در واردات تجهیزات صنعت نفت و گاز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به عقیده بسیاری از کارشناسان، آنچه زمینه را برای حضور کشورمان در پالایشگاه های فراسرزمینی و افزایش تضمینی فروش نفت مهیا کرد، اعتماد به توان داخل و دانش بنیان کشور و استفاده حداکثری از محصولات تولید بار اول در صنایع نفت و گاز بود.

این راهکار جدید که ایران با صادرات خدمات فنی و مهندسی به بازسازی پالایشگاه های نیمه فعال کشورهای همسو اقدام می کند، یک سیاست بسیار مهم و جدید است.

این روش، در بسیاری از کشورهای تحریمی این امکان را به ایران خواهد داد که از سرمایه گذاری مستهلک شده اولیه کشورهای تحریمی برای تبدیل آن پالایشگاه های ساخته شده به یک پالایشگاه فراسرزمینی سازگار با نفت خام ایران برای خوراک ورودی استفاده کند، این مهم فقط با صادرات خدمات فنی و مهندسی دانش بنیان به وقوع پیوسته است.

  قوانین حمایتی مانند قانون ترک تشریفات مناقصه و طرح تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستری برای استفاده از توان دانش بنیانی کشور به وجود آورد، به نحوی که توانستیم در شرایط تحریم نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 68 هزار میلیاردی در واردات تجهیزات صنعت نفت از محل «تولید بار اول»

صرفه جویی 68 هزار میلیاردی در واردات تجهیزات صنعت نفت از محل «تولید بار اول»