مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 07:352023-11-26اقتصادي

درجه 2 ولی گران ؛ عدم اصلاح قیمت نان به نانوایان آباده ضرر زد


عدم اصلاح قیمت نان در نانوایی های درجه دو شهرستان آباده موجب بروز ضرر برای این واحد ها شده، به گونه ای که قیمت نان تافتون درجه دو حتی با وجود دریافت یارانه کمتر و گران تر بودن قیمت آرد برای نانوایان نسبت به درجه اول ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آباده، بعد از درجه بندی، نانوایی ها در شهر آباده به سه نوع نانوایی آزادپز، یارانه ای درجه اول و درجه دوم تقسیم شده اند.

قبل از آخرین اصلاح قیمت و ابلاغیه، نان درجه اول تافتون در آباده 700 تومان و نان درجه دوم تافتون 1000 تومان بوده است و بعد از اصلاح قیمت نان درجه اول به 1100 تومان رسید اما برای نانوایان درجه دوم علی رغم اینکه آرد را گران تر می خرند و یارانه کمتری نیز دریافت میکنند قیمت نان آن ها تغییری نکرده است.

متاسفانه این اصلاح نشدن قیمت که دلیل اصلی آن متوجه کم کاری مسئولین مربوطه استانی و اداره غله شهرستان است موجب ضرر جدی برای این نانوایان شده است و علی رغم اینکه 14 نانوایی از این نوع بیشتر در شهرستان نداریم اما اخلال در پخت آن ها سبب آسیب جدی به امنیت غذایی شهرستان می شود.

امینی مدیر جهادکشاورزی آباده در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: آرد یارانه ای نوع 2 در شهرستان به نانوایی های سنگک، بربری و تافتون نوع 2 تعلق می گیرد که یارانه کمتری نسبت به نوع اول به آن نانوایی ها تعلق می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درجه 2 ولی گران ؛ عدم اصلاح قیمت نان به نانوایان آباده ضرر زد

درجه 2 ولی گران ؛ عدم اصلاح قیمت نان به نانوایان آباده ضرر زد