مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:152023-12-10سياسي

ردپای انسان در تخریب جنگل و وقوع سیلاب


رییس انجمن جنگلبانی ایران درباره علت سیلاب های اخیر شهرستان نور به خبرنگار فارس گفت: تخریب جنگل، باز شدن تاج پوشش، قاچاق چوب، چرای بی رویه دام و از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع بالادست ازجمله علت های وقوع سیلاب بوده که در همه زمینه ها ردپای انسان قابل مشاهده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، سیلاب های متعدد پاییزی در استان مازندران چراهای زیادی را به وجود آورد؛ ازجمله اینکه چرا هربار با نزول باران این کرامت الهی دل های مردم دیار بارانی باید بلرزد که در همین زمینه با علی بناگر سرجنگل بان و رییس انجمن جنگلبانی ایران که اکنون در جنگل نور استان مازندران فعالیت دارد، به گفت وگو نشستیم که می گوید، علت سیلاب های اخیر شهرستان  نور تخریب جنگل، باز شدن تاج پوشش، قاچاق چوب و از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع بالادست است.

*فارس:  علت اصلی سیلاب های اخیر مازندران به ویژه شهرستان نور را در چه می دانید؟ بناگر: رخدادهای طبیعی جزیی جدایی ناپذیر از تاریخ زمین بوده و خواهند بود، اما برای اینکه این رخدادها به فاجعه تبدیل نشوند، بی شک پیشگیری بهترین راهکار است که باید مبتنی بر اصول پدافند غیرعامل باشد.

  جاری‏ شدن حجم قابل‏ توجه آب به سمت اراضی پایین ‏دست (سیل ‏گیر) به دلیل ضعف پوشش گیاهی و زیری خاک و تخریب پوشش ‏های طبیعی عدم پوشش گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای انسان در تخریب جنگل و وقوع سیلاب

ردپای انسان در تخریب جنگل و وقوع سیلاب