مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 10:052023-11-26اقتصادي

ابزار تثبیت خودکار بازار ارز چه زمانی کارایی دارد


درباره استفاده از ابزارهای در اختیار بانک مرکزی و تدوین سیاست ها باید اولویت بندی قائل شویم، جایی که می توان اجرا را بر عهده بازار گذاشت، اینکار صورت گیرد و تا وقتی نوسانات معمول در بازار داریم که بحران تلقی نمی شود، - خبرگزاری فارس؛ فتح الله تاری، اقتصاددان، در یادداشتی نوشت: واقعیت این است که بانک مرکزی نه در عمل و نه در واقعیت قوانین و مقررات، استقلال ندارد، ولی در مقابل هر آنچه که در نظام پولی و بانکی اتفاق می افتد، باید پاسخگو باشد و انتظارات از بانک مرکزی در تنظیم بازار و سیاست گذاری ها بالا است.

در برخی موارد برای تنظیم بازار به ذخایر ارزی نیاز داریم، از جمله ذخایر صندوق ذخیره ارزی که البته بسته به شرایط، از آن استفاده شده و یا به منابع آن دست برده می شود.

بخشی از منابع دولتی و بخشی از منابع ارزی، خصوصی است، بانک مرکزی در استفاده از ابزارهای خود در منابع ارزی باید بین این منابع تفکیک قائل شود.

به برخی از ابزارها در اقتصاد ابزار تثبیت خودکار می گویند و باید در رابطه با استفاده از ابزارهایی که در اختیار بانک مرکزی است و سیاست هایی که می خواهیم بگذاریم، یک اولویت بندی قائل شویم، در جاهایی که می شود اجرا را بر عهده بازار گذاشت، اینکار صورت بگیرد و تا وقتی که نوسانات معمول بازار است و بحران تلقی نمی شود، دخالت صورت نگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزار تثبیت خودکار بازار ارز چه زمانی کارایی دارد

ابزار تثبیت خودکار بازار ارز چه زمانی کارایی دارد