مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 13:202023-12-06اقتصادي

هدف گذاری برای تولید 20 ماده معدنی دارویی/ المپیک مواد برگزار می شود


دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته از هدف گذاری برای تولید 20 ماده اولیه دارویی مبتنی بر مواد معدنی خبر داد و گفت: اعلام شده که 75 درصد از داروها دز کشور تولید می شود، - ولی مواد اولیه آنها وارداتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر صادق صادق زاده در نشست خبری امروز که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، حیطه فعالیت این ستاد را مواد و ساخت پیشرفته دانست و گفت: از این رو فعالیت این ستاد حوزه های زیادی را در بر می گیرد، ولی عمده تمرکز ما توسعه مواد پیشرفته است؛ چرا که مواد پیشرفته موادی هستند که نسبت وضعیت قبل خود، ارزش افزوده بالاتری ایجاد می کنند.

وی، تمرکز ستاد مواد و ساخت پیشرفته را در 4 حوزه مواد معدنی، پتروشیمی، مواد نوظهور و ساخت پیشرفته عنوان کرد و یادآور شد: این ستاد از سال 95 راه اندازی شد و تا سال 97 با این عنوان فعال بوده است، ولی از این سال با ستاد اپتیک و لیزر ادغام شد، اما در سال 1402 مجددا این ستاد مستقل شد.

سند توسعه مواد ساخت و پیشرفته وی از تدوین سند توسعه مواد ساخت و پیشرفته خبر داد و گفت: در سال 1396 تدوین این سند کلید خورد، ولی به انجام نرسید و ما تلاش کردیم این سند را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده این سند را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تایید تقدیم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری برای تولید 20 ماده معدنی دارویی/ المپیک مواد برگزار می شود

هدف گذاری برای تولید 20 ماده معدنی دارویی/ المپیک مواد برگزار می شود