مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 18:302023-12-19بين الملل

مدرن دیپلماسی: بر باد رفتن رؤیای کریدور هند-اروپا در «طوفان الاقصی»


عملیات «طوفان الاقصی» بی ثباتی سیاسی-امنیتی برای رژیم صهیونیستی بر جای گذاشت و امیدهای این رژیم را برای راه اندازی کریدور هند-اروپا از بین برد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت:  عملیات طوفان الاقصی به وسیله جنبش حماس به نفع چین و پروژه یک کمربند، یک جاده است.

باید توجه کرد، طرح کریدور هند-خاورمیانه-اروپا که از بندر حیفای اسراییل عبور می کند، جایگزین محوری پروژه یک کمربند یک راه چین و کانال سوئز معرفی شده است.

همچنین گذرگاه مرزی رفح در مصر به دلیل تلاش اسراییل برای تصرف بندر غزه در فلسطین و اتصال مستقیم آن به کریدور هند-اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند درباره اهمیت بین المللی این کریدور گفت، کریدور هند-اروپا می تواند پایه و اساس تجارت جهانی برای صدها سال آینده شود.

هدف کریدور هند-اروپا کریدور هند-اروپا با بهره گیری از زیرساخت ها، نخستین واکنش ایالات متحده آمریکا، اسراییل و متحدان غربی شان برای مقابله و مهار نفوذ فزاینده چین در سراسر جهان است.

همچنین این طرح برای اعمال فشار بر مصر خواهد بود، زیرا این کشور از مسیر کانال سوئز کنترل مهمترین آبراه جهان را در اختیار دارد.

بنابراین، ایجاد آبراه جایگزین کانال بن گوریون با عبور از اسراییل می تواند جایگزین سوئز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرن دیپلماسی: بر باد رفتن رؤیای کریدور هند-اروپا در «طوفان الاقصی»

مدرن دیپلماسی: بر باد رفتن رؤیای کریدور هند-اروپا در «طوفان الاقصی»