مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 11:502023-12-11اقتصادي

رفع اتهام نیروگاه منتظرقائم برای مازوت سوزی


با شروع روزهای سرد و آلودگی هوا، باز هم انگشت اتهام به سمت نیروگاه ها به ویژه نیروگاه منتظرقائم کرج نشانه رفت، نیروگاهی که گفته شد امسال حتی یک قطره سوخت مازوت در آن استفاده نشده و طبق وعده مسوولان، - تا پایان امسال نیز هیچ سوخت مایعی در آنجا سوزانده نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیروگاه منتظرقائم نیروگاهی قدیمی و با قدمتی بیش از 50 سال است، هرچند که این نیروگاه قابلیت سوزاندن مازوت دارد اما تا کنون سوخت مازوت وارد تجهیزات این نیروگاه نشده است.

آنطور که گرشاسب جمشیدنژاد - مدیرعامل نیروگاه منتظرقائم به ایسنا گفته است، این نیروگاه یکی از نیروگاه های مهم کشور است که ظرفیت تولیدی 1650 مگاوات برق را دارد و این میزان برق برای روشنایی 9 میلیون نفر کافی است و حدود 20 درصد از نیاز برق استان های تهران و البرز و سه درصد کل برق کشور در این نیروگاه تامین می شود.

به گفته وی، این نیروگاه نقش مهمی در کنترل فرکانس شبکه سراسری دارد اما برخلاف ظرفیت و موقعیت استراتژیکی که در این نیروگاه وجود دارد، مورد کم لطفی خیلی از مردم قرار گرفته و به عنوان یکی از عوامل آلودگی هوای شهر تهران شناخته شده و این در حالی است که هیچگونه سوخت مایع و فسیلی در آن استفاده نمی شود اما متاسفانه این قضاوت نادرست وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع اتهام نیروگاه منتظرقائم برای مازوت سوزی

رفع اتهام نیروگاه منتظرقائم برای مازوت سوزی