مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 19:202023-12-13اقتصادي

به روز بودن اطلاعات کدال؛ اتفاق خوبی برای بورس


در روزهای گذشته در نبض بورس مطالب مختلفی پیرامون رانت های اطلاعاتی و دیر منتشر شدن اطلاعات بر روی سایت کدال منتشر شد.

در این زمینه مجید عشقی رییس سازمان بورس نیز طی مصاحبه ای گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازمطالب مختلفی پیرامون رانت های اطلاعاتی و دیر منتشر شدن اطلاعات بر روی سایت کدال منتشر شد.

در این زمینه مجید عشقی رییس سازمان بورس هم مصاحبه ای را هفته گذشته داشت و در بخشی از آن مصاحبه گفت: در سال 1395 اطلاعات در سامانه کدال با 25 روز تاخیر دریافت می شد که هم اکنون به 14 ساعت کاهش یافته است و در برنامه داریم تا این عدد را به صفر برسانیم.

در همین رابطه گفتگویی را با شاهین احمدی از کارشناسان به نام بازار سرمایه انجام دادیم که در ادامه این گفتگو تقدیم می شود.

  برخی مواقع پیک موتوری جلوتر از کدال! شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تأثیر به روز نبودن اطلاعات کدال بر بورس بیان کرد: اتفاقی که داخل کدال رخ می دهد این است که موضوعات مهمی از جمله گزارش هایی که شرکت ها اعلام می کنند، محاسبات سود هر سهم، صورت سود و زیان حسابرسی شده، افشا های الف و ب، تجدید ارزیابی و تصمیم های هیئت مدیره قبل از این که روی کدال قرار بگیرند مسیری را طی کرده و در جریان آن، عده ای از افراد به آن ها دسترسی پیدا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به روز بودن اطلاعات کدال؛ اتفاق خوبی برای بورس

به روز بودن اطلاعات کدال؛ اتفاق خوبی برای بورس