مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 08:452023-12-12اقتصادي

تعرفه 8 هزار کالا با نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا صفر می شود


سرکنسول جدید ایران در جمهوری خودمختار نخجوان گفت: تعرفه 8 هزار کالا با نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا صفر می شود.

- عزیز منصوری سرکنسول جدید ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با نهایی شدن موافقت نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا از اول سال میلادی شاهد سنگین تر شدن کفه ترازوی صادرات ایران خواهیم بود.

وی از افزایش دو برابری صادرات ایران به کشورهای عضو این اتحادیه به عنوان مستندات این پیش بینی سخن گفت و افزود: در چهار سال موافقت نامه موقت محموله های ارسالی از ایران به این کشورها از رقم  2.

5 به 5 میلیارد دلار سیر صعودی داشته که با این روند پیش بینی می شود با نهایی شدن این موافقت نامه شاهد صادرات محصولات ایرانی به کشورهای این اتحادیه به ارزش 10 میلیارد دلار باشیم.

منصوری به نکته ای در مورد موافقت نامه موقت و نهایی تاکید و گفت: در چهار سال مرحله موقت، تعرفه ها کاملا صفر نشده بود و تعداد کالاها نیز رقمی حدود 800 قلم را شامل می شد که با این روند شاهد 2 برابر شدن ارزش صادرات بودیم حال در موافقت نامه نهایی تعرفه کالاها صفر خواهد شد به جز معدودی از اقلام که جزء کالاهای حساس دسته بندی شده اند و تعرفه ای بین 10 تا 15 درصد آن هم جهت حمایت از تولیدات داخلی لحاظ می شود و همچنین تعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه 8 هزار کالا با نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا صفر می شود

تعرفه 8 هزار کالا با نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا صفر می شود