مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 13:002023-12-13اقتصادي

میانگین تولید گندم در استان مرکزی 4600 کیلوگرم در هکتار است


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به میانگین تولید گندم گفت: با انجام مطالعات تحقیقاتی و معرفی گونه های جدید تولید این محصول در استان به 4هزار و 600 کیلوگرم در هکتار رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، غلامرضا گودرزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: مطالعه 85 طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در حال اجراست که نتایج این مطالعات به بهبود حوزه تولید در بخش کشاورزی منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات و آموزش در حوزه های مختلفی که جهاد کشاورزی وظیفه مند است، کارهای نظارتی و آموزشی را بر عهده دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی بیان کرد: بخش کشاورزی باید دانش بنیان باشد و نحوه استفاده از نهاده باید مورد توجه قرار بگیرد.

گودرزی با تاکید بر حفظ ذخایر ژنتیکی گفت: مشکل آب در کشور جدی است، باید محصولات مقاوم به خشکی شناسایی شوند، ذخایر ژنتیکی با هیچ پولی قابل قیاس نیست، یکی از وظایف اصلی مرکز تحقیقات حفظ ذخایر ژنتیکی است.

وی با اشاره به معرفی 12 رقم لوبیا در مرکز تحقیقات کشاورزی استان افزود: یکی از اولویت های مهم مرکز  تولید ارقام مقاوم به خشکی است که با جدیت در حال پیگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین تولید گندم در استان مرکزی 4600 کیلوگرم در هکتار است

میانگین تولید گندم در استان مرکزی 4600 کیلوگرم در هکتار است