مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-19سياسي

خجالتی یا درونگرایی؛ کودک تان درگیر کدام است؟


تعمیم تعبیر «فرزندم خجالتی است» به کودکانی که انزوا را ترجیح می دهند، برای توضیح وضعیت به غریبه ها، مضرتر از آن چیزی است که والدین سعی می کنند چهره فرزندشان را در مقابل غریبه ها بهتر کنند.

- تعمیم تعبیر فرزندم خجالتی است به کودکانی که انزوا را ترجیح می دهند، برای توضیح وضعیت به غریبه ها، مضرتر از آن چیزی است که والدین سعی می کنند چهره فرزندشان را در مقابل غریبه ها بهتر کنند.

والدین اغلب فرزندان خود را با عنوان خجالتی توصیف می کنند، به خصوص اگر رفتار آن ها با غریبه ها یا در جمع های خانوادگی و مکان های عمومی پالایش شود.

با این حال، مطالعات روانشناختی میان احتیاط و واکنش های یک کودک خجالتی و درونگرا تفاوت قائل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، جان آتو، روانشناس بالینی از دانشگاه پالوس وردس در کالیفرنیا در مقاله ای که توسط وب سایت تودی پرنتس درباره امور آموزشی منتشر شده است، می گوید: خجالتی بودن و درونگرایی یکی نیستند.

کودک خجالتی اغلب در برخی موقعیت های اجتماعی احساس راحتی نمی کند و در کار های سخت، کندتر عمل می کند و با دور شدن از افرادی که نمی شناسند یا موقعیت های جدید، تعاملی تر می شوند.

وی افزود: در مورد کودک درونگرا، او انزوا را ترجیح می دهد و با افرادی که می شناسد یا نمی شناسد رفتار یکسانی دارد، بنابراین خصلت خجالتی که با کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خجالتی یا درونگرایی؛ کودک تان درگیر کدام است؟

خجالتی یا درونگرایی؛ کودک تان درگیر کدام است؟