مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 13:052023-12-14اقتصادي

روزنامه جوان: قرار بود انحصار در صنعت خودرو بشکند!


روزنامه جوان در مطلبی به بررسی «وضعیت واردات خودرو و الزامات اصلاح آن» پرداخت و نوشت: در 2 سال گذشته وعده های زیادی درخصوص واردات خودرو داده شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روزنامه جوان آورده است: سال 1397 با خروج شرکای خارجی خودروسازان و آغاز تحریم های شدید غربی ها، واردات خودرو به بهانه خروج ارز از کشور ممنوع اعلام شد.

از آن زمان تاکنون بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مدام با واردات خودرو مخالفت کردند تا اینکه در سال 1400 با افزایش قیمت خودرو های داخلی و افت کیفیت داخلی ها، مجلس دست به کار شد و در قالب ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودرو را مطرح کرد.

اکنون در پایان دومین سال تصویب و ابلاغ قانون واردات خودرو، رییس سازمان برنامه و بودجه واردات را به مصلحت منابع ارزی کشور نمی داند، اما وزیر صمت و معاونانش تمام قد از فراوانی ارز مورد نیاز واردات و واردات خودرو های چینی دفاع می کنند.

بررسی ها نشان می دهد مدیریت واردات خودرو ها در این مدت چندان قابل دفاع نیست، زیرا به جای خودرو های اقتصادی، خودرو های لوکس و گران قیمت روانه گمرکات ایران شده است، هر چند برخی مجلسی ها و کارشناسان اقتصادی به اظهارات داوود منظور تاختند و دولت را به سؤال از رییس جمهور در صحن مجلس تهدید کردند، اما اگر قرار است واردات خودرو با همین دست فرمان و شیوه ادامه یابد، همان بهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه جوان: قرار بود انحصار در صنعت خودرو بشکند!

روزنامه جوان: قرار بود انحصار در صنعت خودرو بشکند!